viernes, 8 de mayo de 2020

ENGLISH, MAY 8TH



Good morning! Today is Friday!! So you have two days to rest and enjoy with your families!👏


·       👂👄Let´s start answering to Rachel´s questions!


Check your answers:





a   Then, We send you the links to two videos, one is an explanatoty video of "was/ were", the past of the verb to be.The other is a song to consolidate it.


·       was/were video  explanatory video “was, were”
       Song: “was, were”SONG     
      Now it´s time to work: 
  • Classbook interactive activity 1 on page 79.
  •  Listening 2&3 on page 79 in the classbook (listen and read)
  • Game- activity 4 on page 79 in the classbook,(es el juego del ratĂłn que tiene que llegar al queso antes de que se acabe el tiempo, y sin pasar por los gatos. Ya sabĂ©is que tenemos que ir muy rĂĄpido para completar esta actividad antes de que el tiempo termine)
  •   Activity book: activities 2&3 on page 72. Do the interactive activities or if you have the physical book, use it and send us a picture.
· Let´s finish with a worksheet of was/were: https://es.liveworksheets.com/jq21324vn

(no es necesario enviar foto, os la podéis corregir vosotros),


Now, some art and crafts for this week. Tenéis toda la semana para hacerlo, no hace falta hacerlo hoy.

Las profes hemos pensado en hacer una mariposa. Os vamos a dejar links a dos tipos diferentes de mariposas. Una con rollo de papel higiénico y otra de papiroflexia. Cada uno puede hacer la que le guste mås.





https://www.youtube.com/watch?v=o7fsoP2VPe0
https://www.youtube.com/watch?v=qmPTMNBIz0o

No hay comentarios:

Publicar un comentario